Vuosi 2019 on Kiillolle erityisen merkityksellinen, sillä perheyritys täyttää lokakuussa 100 vuotta. Yhtiö on ollut lähes koko olemassaolonsa ajan saman perheen omistuksessa, ja jo neljäs sukupolvi on kiinteästi mukana yrityksen toiminnassa.
Kiillon tarina alkoi Tampereen Pispalassa, pienessä hiusvesi- ja kenkäplankkitehtaassa. Sadan vuoden aikana on kuljettu pitkä matka kansainväliseksi monialayhtiöksi. Saavutetusta iästä ollaan luonnollisesti ylpeitä. Samalla tasaluku on myös hyvä paikka arvioida menestystarinan aineksia. Oman henkilöstön lisäksi suuri kiitos kuuluu luonnollisesti myös asiakkaille ja yhteistyökumppaneille.
”Kiillon tarinaan vaikuttaneiden ihmisten panos vetää nöyräksi. Historia sitoo meidät nykyhetkeen ja auttaa meitä olemaan valmiina ottamaan vastaan seuraavan sadan vuoden haasteet”, toteaa Kiillon brändi- ja viestintäjohtaja Eeva Solja.
Kiilto on perheyritys, jonka visio on vuodessa 2080. Satavuotias konkari katsoo pitkälle tulevaisuuteen pyrkien jatkuvasti uusiutumaan, kansainvälistymään ja kehittymään. Sen neljä liiketoiminta-aluetta, rakentaminen, teollisuuden kiinnitys- ja hygieniaratkaisut, ammattipuhtaus ja -hygienia sekä kuluttajatuotteet, tekevät Kiillosta tutun, luotetun ja pitkäaikaisen kumppanin monelle yritykselle sekä kuluttajalle.
Juhlavuoden kunniaksi esille haluttiin nostaa perimmäinen syy sille, miksi suomalainen menestystarina on syntynyt; yritys haluaa korostaa läheisyyttä ja toimintakulttuuriin sitoutumista.
”Kiteytimme brändiajatteluamme viime syksynä ja karsimme pois turhia elementtejä. Jäljelle jäi olennainen, yksi yhtenäinen Kiilto. Juhlavuotemme aikana haluamme tehdä näkyväksi sen, kuinka monin tavoin olemme läsnä ihmisten arjessa sekä ennen kaikkea sen, mikä tekee Kiillosta Kiillon”, kertoo brändi- ja viestintäjohtaja Eeva Solja.
Merkittävää virstanpylvästä tullaan juhlistamaan koko vuoden ajan, 100-vuotisjuhla näkyy kaikissa Kiillon kanavissa ja materiaaleissa. Kiilto tulee myös panostamaan medianäkyvyyteen juhlavuoden kunniaksi enemmän kuin koskaan.
Kiillon juhlavuotta voi seurata esimerkiksi yrityksen verkkosivuilla sekä sosiaalisen median kanavissa (LinkedIn, Twitter) sekä uutishuoneessa.